post

Als je vandaag een e-mailadres hebt, ben  waarschijnlijk al ontvanger van één of meerdere nieuwsbrieven. Nieuwsbrieven zijn eigenlijk een van de meest winstgevende marketingkanalen. Met Vandaag Opzeggen kun je in 1 klik van alle ongewenste abonnementen afmelden.

Laten we eens kijken naar enkele van de beste redenen om nieuwsbrieven te versturen.

Nieuwsbrief brengt meer bezoekers naar je website

De website is vaak het belangrijkste informatie- en verkoopkanaal. Je kunt eenvoudig verkeer naar je website sturen via links in je nieuwsbrief.

Wees persoonlijk en relevant

Door gebruik te maken van je klantgegevens kun je de relevantie vergroten en daarmee ook de kans om abonnees om te zetten in klanten.

Meet hoe je je nieuwsbrief presteert

Door duidelijke doelen voor je nieuwsbrief te hebben, laat je niets aan het toeval over. Maak gebruik van de statistieken en controleer hoeveel mensen de brief hebben geopend, op welke links is geklikt en wie hun abonnement heeft beëindigd.

*** Is het openstaande tarief te laag? ***
Probeer een aantrekkelijkere onderwerpregel te gebruiken, zodat meer mensen je nieuwsbrief willen openen en lezen.

*** Te veel aanvragen tot uitschrijven? ***
Bedenk hoe je je nieuwsbrief relevanter kunt maken voor je ontvangers.

Bouw relaties en loyaliteit op

Het merendeel van de marketeers gebruikt e-mailmarketing als een eenrichtingskanaal. Wat velen zich niet realiseren is dat e-mail een uitstekend kanaal is om een dialoog met hun lezers aan te gaan. Vraag om feedback en luister naar je klantbehoeften. Je kunt bijvoorbeeld een link maken naar een vragenlijst in je nieuwsbrieven om meer informatie te krijgen over je klantenbehoeften en -ervaringen.

Milieuvriendelijke marketing met lage kosten

Vergeet de kosten voor het drukken, verspreiden en verzenden van commercials met dure enveloppen en portokosten. Zeg hallo tegen snelle, eenvoudige en kosteneffectieve nieuwsbrieven. Met behulp van e-mailmarketing beschermen we het milieu.

Lees ook: Zijn sokken het nieuwe modestatement?