Wat is een school?

Wat is een school?

Een school is een onderwijsinstelling die is ontworpen voor het onderwijzen van studenten in specifieke leeromgevingen en leerruimten die zijn ontworpen voor het leren van leerlingen. De meeste ontwikkelde landen hebben nu systemen van verplicht formeel onderwijs, dat in sommige gevallen geheel verplicht kan zijn. In dergelijke systemen doorlopen studenten een reeks basisscholen, middelbare scholen en tertiaire scholen. De duur van elke leerfase kan variëren afhankelijk van het onderwijssysteem.

Er zijn twee brede categorieën schoolstructuren: de particuliere scholen en de academies. Privéscholen worden normaal gesproken onderhouden door individuen of families, terwijl academies verenigingen zijn van individuen of bedrijven, die door de overheid algemeen worden erkend als schoolbesturen. In het Verenigd Koninkrijk zijn zowel de National Association of Head Teachers (NHT) als de National Association of Schools and Colleges (NASC) beroepsorganisaties die verantwoordelijk zijn voor de regulering van academies en privéscholen in het VK. Beide verenigingen zijn erkend in het hele Verenigd Koninkrijk.

De twee belangrijkste functies van academies zijn het geven van opleiding in de verschillende soorten academische disciplines en het handhaven van gedragsnormen op de academies. De opleiding kan betrekking hebben op verschillende soorten academische disciplines, bijvoorbeeld professionele studie, ontwikkeling van kinderen, lesgeven, kinderopvang en voorschools onderwijs. Tegelijkertijd gaat het om de toepassing van academische kennis op de onderwijs- en administratieve taken die door de leraren in de scholen worden uitgevoerd. De activiteiten van de docenten in de verschillende soorten academische disciplines worden onderwijsactiviteiten genoemd en vormen een essentieel onderdeel van het academische curriculum.

Twee vormen van onderwijsactiviteiten worden door de docenten op verschillende scholen uitgevoerd: het onderwijzen van leerlingen en het bieden van mogelijkheden voor zelfstudie. Op een Britse school is de hoofdonderwijzer verantwoordelijk voor het algehele gedrag van de leeromgeving, inclusief de levering van educatieve diensten. De term ‘leeromgeving’ verwijst naar de combinatie van verschillende benaderingen van lesgeven en leren. Tegelijkertijd kan een Britse school een of meer klaslokalen hebben. Deze klaslokalen kunnen individueel of samen worden ingericht op basis van de leeftijdsgroepen binnen een school en hun prestatieniveaus.

Zoals eerder vermeld, zijn er drie soorten academies: bestuur, onderhoud en onafhankelijke scholen. De term ‘bestuur’ verwijst naar het lidmaatschap van een schooldirectie die bevoegdheden verleent aan de schoolvoorzieningen zoals vergaderruimten, commissievergaderingen en dergelijke. Onderhoudsacademies worden beheerd door aparte organen van het management van de scholen. Vrije scholen daarentegen worden door geen enkel bestuursorgaan beheerd. Alle drie de soorten academies zijn door de overheid goedgekeurd als erkende academies door de NASC. Onafhankelijke scholen hebben erkenning aangevraagd bij de National Association for School Leadership (NASL).

Alle academies hebben verschillende procedures om op te zetten. Erkende academies moeten de door de overheid vastgestelde processen en normen volgen om door de NASC erkend te worden. Alle drie typen academies worden door de gemeenteraden aan dezelfde discipline en criteria onderworpen. De gemeenteraden bepalen de regels voor vrije scholen en zelfstandig beheerde academies.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *