post

Wanneer uw bedrijf op een laag budget zit, zijn er waarschijnlijk verschillende functies die een hoge prioriteit hebben bij het toewijzen van fondsen. Natuurlijk kan uw productteam wel wat financiële hulp en marketing gebruiken – vooral reclame – en altijd een beetje opvulling gebruiken.

Het lijkt echter misschien zonde om geld te investeren in uw klantenserviceteam. Immers, hoe kan het echt verbeteren?

In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, zou uw klantenserviceteam net zo belangrijk – zo niet belangrijker dan – moeten zijn als uw andere teams. Het is immers de directe verbinding tussen uw klanten en uw bedrijf.

Nog steeds niet overtuigd? Lees de volgende lijst om te begrijpen hoe essentieel de klantenservice – zoals de Belastingtelefoon –  is voor het verbeteren van uw bedrijf en de relaties met uw klanten.

Klantenservice vertegenwoordigt uw merkimago, missie en waarden.

Misschien heeft u een idee van wat uw merk vertegenwoordigt. Uw klanten kunnen echter niet in uw hoofd komen. Ze maken aannames die gebaseerd zijn op uw social media-aanwezigheid, advertenties, inhoud en andere externe marketing.

Uw klantenserviceteam is echter uw verbinding met uw klanten. Dat team heeft dus de verantwoordelijkheid om uw merk bij hen te vertegenwoordigen.

Zonder uw klantenserviceteam heeft u geen directe communicatiemiddelen. Daarom is uw klantenserviceteam essentieel om aan uw klanten door te geven wat u wilt dat uw merkimago is. Ze kunnen u helpen uw klanten te beïnvloeden en hen te overtuigen van uw sterke punten ten opzichte van de concurrentie.

Gelukkige medewerkers van de klantenservice zullen gelukkige klanten creëren.

Geen enkele medewerker zal het leuk vinden om aan het werk te gaan als hij zich ondergewaardeerd voelt in vergelijking met medewerkers van andere teams. Hetzelfde geldt voor uw klantenserviceteam. Immers, 87% van de medewerkers die tevreden zijn met hun baan is bereid om heel hard te werken voor de klanten van hun bedrijf.

Het is belangrijk om op te merken dat 55% van de medewerkers die het sterk oneens zijn met het feit dat ze tevreden zijn met hun baan, nog steeds bijzonder hard zullen werken voor de klanten.

Hun redenering achter het bedienen van klanten gaat echter minder over het willen leveren van kwaliteitsservice. In plaats daarvan gaat het erom dat ze hun professionaliteit en integriteit behouden, dat ze niet ontslagen willen worden voordat ze stoppen, dat ze empathisch zijn naar klanten toe, maar dat ze uiteindelijk erkenning van hen krijgen.

Daarom, als u wilt dat uw klanten hun beste werk doen, moeten ze zich gerespecteerd en gewaardeerd voelen. Alleen dan zullen ze een intrinsieke motivatie vinden om hun werk goed te doen en hun klanten op de juiste manier te bedienen, wat ertoe zal leiden dat uw klanten zich ook meer gerespecteerd en gewaardeerd zullen voelen.

Lees ook: De voors en tegens van de e-commerce abonnementsmodellen