post

Call center offshoring is de strategie van het verkrijgen van een externe dienstverlener in het buitenland om uw callcenter te bedienen en te beheren. De externe serviceprovider zorgt doorgaans voor het inhuren en trainen van callcenter-agenten, het onderhouden van callcenter-software en -infrastructuur en het beheren van de dagelijkse werkzaamheden van het callcenter.

Bedrijven kunnen een segment van hun call center activiteiten uitbesteden (zoals ondersteuning, verkoop, marketing, marktonderzoek, engineering, etc.) of het gehele call center uitbesteden. Zodra de beslissing is genomen om hun call center activiteiten uit te besteden en de contracten zijn ondertekend, nemen veel bedrijven een hands-off aanpak om toezicht te houden op de activiteiten en vertrouwen dat hun service provider zal de teugels in handen nemen.

U kunt terecht bij Byteleaders. Live Chat Uitbesteden voor de meest optimale ervaring.

Voordelen van call center offshore-outsourcing

Lagere kosten

Voorstanders van offshore-outsourcing beweren dat het de kosten die gepaard gaan met het runnen van een callcenter aanzienlijk vermindert of elimineert. Wanneer de operationele kosten van het call center, de infrastructuur, de overhead en de arbeidskosten aanzienlijk worden verminderd (of worden afgehandeld door een externe serviceprovider), kunnen de besparingen aanzienlijk zijn.

Elimineer personeelsproblemen

Externe dienstverleners zorgen doorgaans voor het inhuren, trainen, plannen en managen van een team van callcenter-agenten. Dit kan uw bedrijf tijd, geld en hoofdpijn besparen.

24/7 klantenservice voor een fractie van de prijs

Door het uitbesteden van callcenter-functies kunnen bedrijven vaak 24 uur per dag en 7 dagen per week klantenondersteuning bieden tegen een prijs die de bank niet kapot maakt.

Gemakkelijk omgaan met overflow call volume

Het uitbesteden van een deel van uw callcenteractiviteiten aan een serviceprovider (die alleen verantwoordelijk is voor het beantwoorden van overloopoproepen in periodes met een hoog gespreksvolume) kan een waardevolle oplossing zijn voor een kostbaar probleem.

Verhoog de bedrijfscontinuïteit

Wanneer uw callcenterprovider 100% uptime garandeert, servers op meerdere geografische locaties heeft staan en personeel heeft dat ervoor zorgt dat de gesprekskwaliteit 24 uur per dag uitstekend is, kunt u met meer vertrouwen tegemoetkomen aan de behoeften van uw klant.

Lees ook: 5 Voordelen van het zijn van een advocaat