post

Hieronder lees je 3 belangrijke tips om te onthouden tijdens het bellen met je zakelijke partner!

P.S. Wil je de Belastingdienst bellen? Ga dan naar www.belastingtelefoonbellen.nl

Laat ze weten waarom je belt

Wanneer je klaar bent om het gesprek te draaien moet je volgende lijn een afgeleide zijn van, “luister, de reden dat ik bel is … blah, blah, blah” 25% van de mensen of minder daadwerkelijk dit doen. Ze praten alleen maar en ik weet niet zeker waarom ze gebeld hebben.
Als je belt voor een reden, hoe eerder de ontvanger weet hoe sneller ze kunnen helpen. Als de tijd opraakt, kunnen ze niet meer helpen. Zelfs als je geen enkele “vraag” hebt, raad ik je aan om iets te zeggen als: “luister, ik ga dit gesprek kort houden. Ik heb niets waar ik om vraag, ik hoopte alleen maar 10 minuten van je tijd te krijgen om je te vertellen wat we van plan zijn, zodat we elkaar de volgende keer kunnen ontmoeten.

Hang jezelf niet op

Een van de andere grote fouten die bellers maken, is dat ze “naar de races” gaan om over hun bedrijf te praten zonder dat ze enige feedback krijgen van de ontvanger van de oproep. Dit is persoonlijk al erg genoeg, maar ik beloof je dat als je het over de telefoon doet, de ontvanger zal beginnen af te stemmen. Als je goed luistert, hoor je waarschijnlijk zelfs het tikken van een toetsenbord. Je kunt een beetje praten, maar zoek dan feedback en zorg ervoor dat de andere persoon “bij je is”. Toen ik vroeger veel rekruteerde, noemden we het “jezelf ophangen” omdat mensen die lange tijd praten zonder feedback te zoeken over het algemeen niet zelfbewust zijn of goed zijn in menselijke interactie. Wees niet die persoon.

Vragen stellen

De beste truc voor het creëren van een tweerichtingsgesprek is het stellen van vragen. Je kunt dit te vroeg in het gesprek doen en je kunt geen interviewfabriek zijn, maar beleefde vragen die relevant zijn voor je onderwerp zijn wel gepast. Het zal helpen om ervoor te zorgen dat u niet al het gepraat doet. Plus, als je luistert leer je toch meer.

Lees ook: De voors en tegens van de Nationale Loterijen